Frejas Blod

Oprettet: 14.01.2016 - 22:20

En ung mor Ditte forulykker idet hendes bil findes smadret mod et vejtræ. Efter de tekniske undersøgelser finder politiet en tom insulinsprøjte på skødet af den unge kvinde og drager den konklusion at hun har begået selvmord.

Faderen, til hendes lille baby, Christopher Kingo og hendes veninde Isabella sætter sig for, at finde ud af hvad der er sket med hende. Det tror så langt fra hun har begået selvmord- ikke mindst på grund af hendes lille datter.

Da de ringer til Dittes mor virker hun ikke særlig overrasket eller påvirket af datterens død - nærmest som om hun havde ventet det.

Christopher og Isabella kommer på sporet via en bankboks som Ditte har efterladt en nøgle til. Her ligger starten på gåden. Den gåde der skulle kunne fælde Dittes mordere.

Sporet leder parret rundt i hele Danmark og lidt udover grænsen. Et spændende eventyr leder dem ind i Frejas verden, hvor asatroen hersker. Biljagter, færgeture, slotte og andre seværdigheder i landet krydre denne skattejagt på bedste vis.

Denne debut er krydret med danmarks historie - vi besøger bl.a. Tycho Brahes søster, der var med til at starte hele mysteriet omkring den skat vores helte skal finde.

Frejas blod springer elegant frem og tilbage i historien, og tager på den måde læseren med fra alle fronter. Det er ikke kun romanens to hovedpersoner der fortæller historien - man får fortællingen fra flere forskellige synspunkter og det gør på en eller anden måde det hele mere levende.

Der er ikke på noget tidspunkt tvivl om hvem du følger og hvor du er.

Romanen er en meget lovende start på en forfatter karriere og det bliver spændende at se hvad der mere kommer fra den kant.

Jeg giver bogen 4 stjerner