For tæt på - Linwood Barclay gør det igen!

Oprettet: 29.10.2012 - 15:38

Bog: "For tæt på" af Linwood Barclay

Mens Jim Cutter og hans kone opholder sig indendøre under hedebølgen, bliver nabofamilien brutalt myrdet - Sønnen Derek har desværre været skjult vidne til drabene, og efterhånden som hemmelig

Linwood Barclay
Erik Barfoed
Cicero

"Uden et ord" var det første værk af Linwood Barclay, som blev oversat til dansk. For tæt på er næste thriller af samme forfatter. De to bøgers handlinger har hverken samme personer eller handlingsforløb til fælles - til gengæld er man ved læsning af dem begge garanteret spændende og uforudsigelige timer i sofahjørnet, mens blæsten rusker udenfor og vinteren banker på.

Derek, teenage-søn af familien Cuter har en plan. Hans bedste ven og dennes familie skal på ferie. Derek tager over for at sige farvel til vennen, men samtidig "snyde" sig til at blive i deres hus uden aftale. Planen er, at han vil tilbringe lidt "kvalitetstid" med sin kæreste. Imidlertid ændres planen, da vennen med familie likvideres, mens Derek har gemt sig i deres kælder og kan hører dramaet udspille sig

Derek tør ikke fortælle sine forældre om hans viden og voldsomme oplevelse. Imidlertid viser politiets arbejde pludselig, at Derek med rette kan mistænkes for mordene. Det viser sig dog, at der er noget, som tyder på, at det er de forkerte mennesker, der er blevet dræbt, og meget peger på, at meningen var, at Familien Cutter skulle likvideres.

Jeg skal ikke give flere detaljer om "For tæt på" blot garantere en meget velskrevet og spændende thriller.

Næste bog af forfatteren oversat til dansk er udgivet i 2012 - titlen er "Se aldrig væk"