For mange vidner af Edith Schreiber-Wicke

Oprettet: 27.03.2006 - 12:05

Bog: "For mange vidner" af Edith Schreiber-Wicke

Kriminalroman - Da en række mord følger på hinanden i Venezia, træder den let overvægtige kommissær Roberto Gorin i aktion sammen med sit team, og lige inden seriemorderen skal slå til for fje

Edith Schreiber-Wicke
Birgit og Erik Jensen
2005
Barylerne

Det er bedre at droppe et par fordomme end at miste livet! I denne charmerende krimi kommer kommissær Gorin i livsfare, da en seriemorder går i aktion i Venedig.

Roberto Gorin, som er kommissær i Venedig, skal opklare mordet på en vellidt læge, der er blevet skudt i sin praksis. Det er ikke let at finde hverken et motiv eller en mulig gerningsmand til dette mord. Ingen har tilsyneladende haft noget imod den dygtige læge, som godt nok havde mange udenlandske kærester, og som godt nok havde et besynderligt familieforhold, men næppe nok til at forklare et mord?

To døgn senere begås endnu et mord, denne gang bliver en ung vaporettomatros skudt. Dette mord er lige så uforklarligt. Mon der er en forbindelse mellem de to mord?

Roberto Gorin og hans team arbejder hårdt på at opklare forbrydelserne, men uden held. Den venlige kommissær må tåle assistance fra Rom! Først af en ung smart betjent med andre vaner og arbejdsgange, end de er vant til i Venedig. Den næste ekspert fra Rom viser sig at være endnu vanskeligere at acceptere for den gemytlige og trivelige kommissær. For hun er udover at være smuk og fra Rom også psykolog. Og hun har helt anderledes teorier og tilgange til opklaringen end Gorin. Det er ikke let for Gorin at slippe sine fordomme. Og så viser det sig oven i købet, at hun har ret!

Kommissær Roberto Gorin er en magelig og rar betjent og familiefar. Han har problemer med vægten, men ikke med glæden ved den gode italienske mad. Han er langtfra en kostforagter og lader sig gerne friste af sin kones gode mad og af maden på de bedste af Venedigs små barer. Man skal bestemt ikke læse denne krimi på tom mave, eller hvis man er på kur, for der er mange beskrivelser på lækker italiensk mad. Læs denne hyggelige krimi med masser af italiensk charme.

Oversat af Birgit og Erik Jensen. Barylerne, 2005. 265 sider. Kr 189,-