Deres sidste møde af Anita Shreve

Oprettet: 22.02.2002 - 09:00

Bog: "Deres sidste møde" af Anita Shreve

De to forfattere Linda Fallon og Thomas James mødes til en litterær festival med noget blandede følelser, da deres forhold for mange år siden gik i stykker. Dette har påvirket deres liv så meget, at især James er villig til at genoptage forholdet

Anita Shreve
2001

Lån bogen på

Til en litterær kongres møder Linda Fallon den kendte lyriker Thomas Janes. Engang for længe siden var Linda og Thomas kærester og alt for hinanden. En bilulykke afsluttede deres forhold men de mødes igen ca. 10 år efter i Kenya, hvor de begge har bosat sig med deres respektive ægtefæller. Her får de bekræftet at de stadig er elskende, men deres veje må igen skilles på grund af voldsomme begivenheder og de mødes så først igen, da de begge er op i halvtredserne.
Anita Shreve har igen skrevet en smuk kærlighedshistorie og denne gang med en meget overraskende slutning, som jeg måtte læse et par gange. Måske lidt søgt og i bedste fald unødvendig for historien. Anita Shreve har med sine romaner efterhånden fået en bred læserskare i Danmark. Personligt synes jeg hun er en af de rigtig gode i Dameromangenren, men hun tåler fortsat gerne lidt formidling - så det være hermed gjort.

Lindhardt og Ringhof, 2001 - 308 sider

Andreas Kommode - 22. februar 2002