Den man elsker af Therese Philipsen

Oprettet: 05.10.2009 - 11:14

Bog: "Den man elsker" af Therese Philipsen

Krimi - Den 11-årige mediedarling Cecilie forsvinder i Espergærde - Politiassisten Liv Moretti kobles på politiets enhed NEC, der skal opklare, hvad der hurtigt viser sig at være en grum forbrydels

Therese Philipsen
People's Press

Let tilgængelig krimi fra det mondæne Espergærde.

En 11-årig pige forsvinder på vej til skole, og politiassistent Liv Moretti fra Nordsjællandsk Politi bliver sammen med en specialenhed sat på opgaven.

Dystre hemmeligheder bliver afsløret bag de pæne facader på Strandvejen, og handlingen bliver krydret med en hel del lokalkolorit fra Helsingør og Espergærde, hvor forfatteren er vokset op.

Dette er første del af en planlagt serie med Liv Moretti som hovedperson. Liv er en barsk kvinde med piercing i tungen. Hun fyrer den ene (over)smarte bemærkning af efter den anden, kalder sine mandlige kollegaer for tøser, og er i det hele taget lidt for meget.

Mange sideløbende handlinger og spor skal flettes sammen, og man mærker tydelig inspiration fra nutidige kriminalsager fra det virkelige liv. Der mangler dog detaljer i opklaringsarbejdet, så det bliver aldrig helt spændende. Forfatteren kommer også lidt let om ved skildringen af personerne.

Dette er en krimi i den lettere ende. Læsere af Anna Grue og Sara Blædel vil måske sætte pris på ’Den man elsker’, selvom den kun underholder jævnt.