Dan Brown: Det forsvundne tegn

Oprettet: 16.01.2010 - 17:03

Bog: "Det forsvundne tegn" af Dan Brown

Spændingsroman

Symbolforskeren Robert Langdon jagter frimurernes skjulte skat, der er et hemmeligt ord, der kan give menneskeheden uanede kræfter

Dan Brown
Mich Vraa
Hr. Ferdinand

Bare han dog kunne skrive og ikke bare belære med detaljer! Jeg nåede til side 220 og følte mig så belært om alle mulige småting, som blev slået stort op, at det stod op i halsen på mig. Brown har sikkert sin research i orden, men hvad skal han dog bruge den til, når han ikke vil andet end at skrive en bog, som kan sælges til lige præcis de samme som læste de andre bøger, han skrev.
De andre læste jeg i det mindste færdigt, men nu var det for meget skolemester og for lidt forfatter. Jeg havde ellers besluttet mig for at læse bogen pga. de fordomsfulde foromtaler, som dømte bogen til at være det rene lort uden at folk havde læst hverken den eller nogen af de andre af DB. Denne gang havde 'fordommerne' ret: Bogen var det rene lort...
Konklusion: 1/2 stjerne for at grave diverse detaljer frem, 1/2 for forsøget på at kæde dem sammen til 'noget dybt' - og 1/2 for overhovedet at have fået møget udgivet!

Fra: Bogbrokken

Tilføj kommentar

Deltag i debatten.

• PeterSport

tir, 10/05/2016 - 11:30

Jeg er meget uneig i den kommentar - jeg synes det er en virkelig fed fortælling med masser af detaljer (jeg er også meget detaljeinteresseret).

En klar 4/5 stjerner fra mig af :)