Charlotte Street af Juliette Mead

Oprettet: 20.07.2001 - 08:00

Bog: "Charlotte Street" af Juliette Mead

To ægtepar i trediverne er venner og naboer i Dorset. Da de i fællesskab køber en lejlighed som tilholdssted i London, får de en ny bevægelsesfrihed, som de anvender meget forskelligt

Juliette Mead
2000
Erichsen

Lucy og Constance, engelske middelklassekvinder i 30'erne, lever begge i velfungerende ægteskaber.

Lucy har valgt arbejdet fra for at gå hjemme hos de tre små børn, mens Constance har sendt sine to teenagebørn på kostskole.

Constance er madkunstner og driver en restaurant, og en aften foreslår hun at de to familier i fællesskab skal købe en lejlighed i London. Lejligheden bliver en oase for de to par, hvor de kan frigøre sig fra det bundne og trivielle dagligliv med børn og familieforpligtelser.

En proces sættes i gang hvor ægteskaberne bliver sat på prøve i forhold til troskab, forelskelse, passion og fællesskab i forhold til børnene. Det er en samtidsroman som handler om parforhold og kærlighedens væsen.

Det er en hurtigt læst underholdningsroman som bedst kan sammenlignes med Joanna Trollope eller Hanne Vibeke Holst.

Erichsen, 2000 - 308 sider

Andreas Kommode - 20. juli 2001