Bonita Faye af Margaret Moseley

Oprettet: 22.06.2000 - 08:00

Bog: "Bonita Faye" af Margaret Moseley

Ærligt og humoristisk fortæller Bonita Faye om sin ubehagelige mands død, den store livsforsikring og hendes videre, temmelig interessante liv, der kommer til at rumme visse gentagelser

Margaret Moseley
1999
Århus : Klim

Lån bogen på

I begyndelsen af denne roman slår vores hovedperson, Bonita Faye, sin mand ihjel. Da han er ualmindelig rædselsfuld, er det selvfølgelig helt i orden. Senere i livet "fjerner" hun yderligere et par mennesker, som på den ene eller anden måde er i vejen for hende eller andre som står hende nær.
Bonita Faye er faktisk et af de mest elskelige væsener noget menneske kan møde, så et par mord eller tre har ingen betydning.
Vi følger Bonita først i Oklahoma og senere i Paris, hvor til hun flytter efter mandens død. Et farverigt persongalleri optræder i denne roman. Sproget er flot og samtidig er bogen letlæst. Ikke uden grund modtog forfatteren en stor amerikansk pris for Bonita Faye, som er hendes debut-roman og indtil videre den eneste der er oversat til dansk.

Klim, 1999 - 211 sider

Andreas Kommode - 22. juni 2000