Anden kønslig omgang af Trine Andersen

Oprettet: 13.06.2005 - 12:05

Bog: "Anden kønslig omgang" af Trine Andersen

Indhold: Det usigelige ; Bestie Ballet ; Termin ; Dom ; Svingfigur ; Forsøg ; På det yderste ; Lille guide til Stavanger og omegn ; Brist ; Olé! ; Besmittelse ; 3 Miil til Kjöbenhavn ; Stormen

Trine Andersen
2005

Hvis du tror, du får en saftig samling erotik, tror du fejl. I stedet giver disse noveller stof til eftertanke - og du går ikke ram forbi!

Trine Andersens novellesamling er en blandet buket. Der er sorg og glæde, stort og småt mellem hinanden. Nogle af novellerne er mere betydningsbærende end andre, men hvilke er afhængigt af det menneske, der læser. De, der er væsentlige for mig, er det måske ikke for dig. Trine Andersen skriver med ro og skønhed - nogle mener, hun er højtravende, men det synes jeg ikke.

Novellerne handler om det, der sker mellem mennesker på godt og ondt. Her er novellen om et ældre ægtepar og deres skæve forhold; her er en historie om en mulig voldtægt, der ikke finder sted, fordi "offeret" pludselig træder i karakter, og her er novellen om billetautomaten, der står på perronen i en forstad og registrerer.

Trine Andersens meget roste gennembrudsroman, "Elinor Marks fulde fem", var en spændende og fabulerende krimi. Denne novellesamling er helt anderledes og viser nye aspekter af forfatterskabet.

Jeg vil anbefale bogen til bus- og togrejser. Novellerne er korte og hurtigt læst, men kræver fordybelse. Der er hele 13 noveller på 115 sider, så du når meget selv på en lille tur.

Gyldendal, 2005. 115 sider. Kr 150,-