A Christmas Carol

Charles Dickens
1992
Grafisk Forlag

Min karakter: 3 af 5 stjerner
Første linje: Marley was dead: to begin with.
Charles Dickens forstår virkelig at skabe gode historier. Historier, der bliver fortalt igen og igen. Historier, som du aldrig vil glemme og karakterer, du husker for evigt. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde ham en af plot-mestrene. Og det er det, der gør det til sådan en skam, at jeg virkelig ikke kan lide hans skrivestil. Jeg har prøvet så mange gange – og jeg vil nok prøve resten af mit liv – men det er umuligt for mig at nyde hans sprog.

Det var det samme med A Christmas Carol. Sådan en sød og rørende historie – perfekt til jul! Jeg nød dele af den, men for det meste kunne jeg bare ikke koncentrere mig. Men jeg er glad for jeg læste den.

Jeg elsker nemlig at tænke tilbage på hans historier, og jeg elsker filmatiseringer af hans historier. Og jeg ville elske at sætte mig til rette i sofaen og læse hans bøger. Men jeg kan bare ikke nyde det. Øv!

Måske jeg vil prøve igen med en anden Dickens-bog om et par år.

Hvis du vil læse flere af mine anmeldelser, så kig forbi min blog The Bookworm's Closet.

BilagStørrelse
BookReviewAChristmasCarol.jpg336.42 kB

03.12.2016 - 23:54 - Marit

Tema: Børnelitteratur 2016

05.12.2016 - 10:06 - Anne Birgitte Hundahl

Litteratursidens decembertema er traditionen tro dedikeret til årets bedste børnebøger.

01.11.2016 - 18:06 - Marit

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - oktober 2016

03.10.2016 - 09:44 - Marit

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - september 2016

31.08.2016 - 12:05 - Marit

Efterårets første store bogmåned byder på et veritabelt fyrværkeri af spændende titler.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juli og august

09.07.2016 - 17:32 - Marit

Det er den stille tid i forlagsverdenen, men enkelte lækkerbidskener kan de dog byde på, fx argentinske César Aira, tysk-engelske W.G. Sebald og skotske Ali Smith.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juni 2016

03.06.2016 - 11:16 - Marit

Årets første sommermåned byder på lidt af hvert til hængekøjen eller stille regnvejrsdage ved brændeovnen - den danske sommer kan jo byde på hvad som helst.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 10:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 07:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.