A Christmas Carol

Charles Dickens
1992
Grafisk Forlag

Min karakter: 3 af 5 stjerner
Første linje: Marley was dead: to begin with.
Charles Dickens forstår virkelig at skabe gode historier. Historier, der bliver fortalt igen og igen. Historier, som du aldrig vil glemme og karakterer, du husker for evigt. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde ham en af plot-mestrene. Og det er det, der gør det til sådan en skam, at jeg virkelig ikke kan lide hans skrivestil. Jeg har prøvet så mange gange – og jeg vil nok prøve resten af mit liv – men det er umuligt for mig at nyde hans sprog.

Det var det samme med A Christmas Carol. Sådan en sød og rørende historie – perfekt til jul! Jeg nød dele af den, men for det meste kunne jeg bare ikke koncentrere mig. Men jeg er glad for jeg læste den.

Jeg elsker nemlig at tænke tilbage på hans historier, og jeg elsker filmatiseringer af hans historier. Og jeg ville elske at sætte mig til rette i sofaen og læse hans bøger. Men jeg kan bare ikke nyde det. Øv!

Måske jeg vil prøve igen med en anden Dickens-bog om et par år.

Hvis du vil læse flere af mine anmeldelser, så kig forbi min blog The Bookworm's Closet.

BilagStørrelse
BookReviewAChristmasCarol.jpg336.42 kB

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - januar 2016

04.01.2016 - 11:55 - Marit

Godt nytår til alle min læsere. Jeg håber alle er kommet godt gennem julen – måske ovenikøbet med tilfredsstillende hårde pakker under juletræet.

Tema: Lyrik går tæt på det menneskelige

01.01.2016 - 08:44 - Thomas Vang Glud

Med sine korte associationsrækker og intense billedrigdom spejler lyrikken den udfordring, det er at være menneske. Dens væsen ligner det menneskelige.

Artikel: Årets bedste bøger 2015

14.12.2015 - 13:18 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

Litteratursidens anmeldere har udvalgt årets bedste læseoplevelser – læs eller genlæs anmeldernes favoritter fra 2015.

Blogindlæg: Vil du være med i en lyrikklub?

14.12.2015 - 14:15 - Jørgen Dissing Nørgaard

Hvis vi nu pønser på at lave en ny lyrik-læseklub og regner med at en række af DKs fremmeste lyrikere vil deltage i debatten om deres egne værker -  har du så også lyst til at være med?

Artikel: Top 10-liste. Nyere kærlighedsromaner

22.01.2014 - 12:06 - Óluva Isaksen

Læs bibliotekar og listeredaktør Óluva Isaksens personlige top-10 liste over nyere kærlighedsromaner.

Artikel: Anmeld en bog

13.11.2013 - 11:28 - Michael Linde Larsen