A Christmas Carol

Charles Dickens
1992
Grafisk Forlag

Min karakter: 3 af 5 stjerner
Første linje: Marley was dead: to begin with.
Charles Dickens forstår virkelig at skabe gode historier. Historier, der bliver fortalt igen og igen. Historier, som du aldrig vil glemme og karakterer, du husker for evigt. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde ham en af plot-mestrene. Og det er det, der gør det til sådan en skam, at jeg virkelig ikke kan lide hans skrivestil. Jeg har prøvet så mange gange – og jeg vil nok prøve resten af mit liv – men det er umuligt for mig at nyde hans sprog.

Det var det samme med A Christmas Carol. Sådan en sød og rørende historie – perfekt til jul! Jeg nød dele af den, men for det meste kunne jeg bare ikke koncentrere mig. Men jeg er glad for jeg læste den.

Jeg elsker nemlig at tænke tilbage på hans historier, og jeg elsker filmatiseringer af hans historier. Og jeg ville elske at sætte mig til rette i sofaen og læse hans bøger. Men jeg kan bare ikke nyde det. Øv!

Måske jeg vil prøve igen med en anden Dickens-bog om et par år.

Hvis du vil læse flere af mine anmeldelser, så kig forbi min blog The Bookworm's Closet.

BilagStørrelse
BookReviewAChristmasCarol.jpg336.42 kB

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 11:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bog til debat: Hvad mener du med vi

10.12.2015 - 14:58 - Jørgen Dissing Nørgaard

Månedens bog i maj 2016. Velkommen til en forhåbentlig livlig debat om den anden nominerede til DR Romanprisen 2016.    Hvis du vil inspireres kommer her nogle links

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 08:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - april 2016

05.04.2016 - 17:55 - Marit

“April is the cruellest month” skrev T.S. Eliot i ‘The Waste Land’, og det har sin rigtighed, hvad bogudgivelser angår i år. Der er simpelthen for mange, jeg skal have læst!

Blogindlæg: Vær med i klubben!

21.03.2016 - 09:12 - Barbara Rugholm Hessellund

Bøger er fantastiske og endnu bedre, når du har nogen at dele læseoplevelserne med.

Blogindlæg: Del din læsning

07.09.2015 - 15:21 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

De sociale medier har ophævet skellet mellem anmelder og læser, og på Litteratursiden vil vi meget gerne agere platform for mere direkte ’læser-til-læser’ inspiration.

Bogliste: Jeg læser ikke så meget!

21.04.2015 - 10:45 - Anne Klara Bæhr

Jeg føler, at der lægges et tungt åg på mine skuldre, når jeg får spørgsmålet ”Kan du ikke finde en god bog til mig? Jeg læser ikke så meget.”

Artikel: Årets bedste bøger 2015

14.12.2015 - 14:18 - Astrid Bjørnskov Thorhauge

Litteratursidens anmeldere har udvalgt årets bedste læseoplevelser – læs eller genlæs anmeldernes favoritter fra 2015.

Noget der ligner: Noget der ligner Jojo Moyes

18.11.2015 - 09:12 - Lene Henriksen

Hvis du kan lide Jojo Moyes tankevækkende men også underholdende kærlighedsromaner, så er bøgerne på denne liste noget for dig!