A Christmas Carol

Charles Dickens
1992
Grafisk Forlag

Min karakter: 3 af 5 stjerner
Første linje: Marley was dead: to begin with.
Charles Dickens forstår virkelig at skabe gode historier. Historier, der bliver fortalt igen og igen. Historier, som du aldrig vil glemme og karakterer, du husker for evigt. Jeg vil faktisk gå så langt som at kalde ham en af plot-mestrene. Og det er det, der gør det til sådan en skam, at jeg virkelig ikke kan lide hans skrivestil. Jeg har prøvet så mange gange – og jeg vil nok prøve resten af mit liv – men det er umuligt for mig at nyde hans sprog.

Det var det samme med A Christmas Carol. Sådan en sød og rørende historie – perfekt til jul! Jeg nød dele af den, men for det meste kunne jeg bare ikke koncentrere mig. Men jeg er glad for jeg læste den.

Jeg elsker nemlig at tænke tilbage på hans historier, og jeg elsker filmatiseringer af hans historier. Og jeg ville elske at sætte mig til rette i sofaen og læse hans bøger. Men jeg kan bare ikke nyde det. Øv!

Måske jeg vil prøve igen med en anden Dickens-bog om et par år.

Hvis du vil læse flere af mine anmeldelser, så kig forbi min blog The Bookworm's Closet.

BilagStørrelse
BookReviewAChristmasCarol.jpg336.42 kB

Blogindlæg: Hjertets alfabet

17.08.2016 - 07:03 - Lise Vandborg

Bang, Barnes og Baudelaire. Drop den alfabetiske vilkårlighed i bogreolen og sæt bøgerne efter deres åndelige slægtskab.

Artikel: Sensommerlæsning fra afrikanske himmelstrøg

08.08.2016 - 09:05 - Litteratursiden

Den afrikanske litteratur er begyndt at tage sin plads på verdenskortet, og du kan her få et overblik over, hvem du skal holde øje med.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juli og august

09.07.2016 - 18:32 - Marit

Det er den stille tid i forlagsverdenen, men enkelte lækkerbidskener kan de dog byde på, fx argentinske César Aira, tysk-engelske W.G. Sebald og skotske Ali Smith.

Artikel: Put en klassiker i kufferten

11.07.2016 - 13:50 - Barbara Rugholm Hessellund

En klassiker er en bog som alle kender, men få har læst, sagde Mark Twain.

Tema: Essays

01.08.2016 - 10:51 - Anne Birgitte Hundahl

For rigtig mange er essayet en lidt ukendt størrelse, for hvad er et essay egentlig og er det noget alle kan læse?

Artikel: Seriøs sommerlæsning

30.06.2016 - 14:48 - Lise Vandborg

Hvorfor bruge ferien på letfordøjelige bøger? Læs i stedet syv af årets bedste danske romaner, som med eksistentiel tyngde dykker ned i moderskab, psykisk sygdom, erindring og historie.

Bogliste: Sommerens must-read

15.06.2016 - 09:13 - Barbara Rugholm Hessellund

Er der styr på hunden og avisen i sommerferien og flueben ved håndsprit og sammenklappelige tandbørster? Du  mangler bare lige at få styr på det allervigtigste: Ferielæsningen.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - juni 2016

03.06.2016 - 12:16 - Marit

Årets første sommermåned byder på lidt af hvert til hængekøjen eller stille regnvejrsdage ved brændeovnen - den danske sommer kan jo byde på hvad som helst.

Blogindlæg: Ny skønlitteratur - maj 2016

03.05.2016 - 11:04 - Marit

Velkommen til maj måneds bogproduktion. Ikke helt så overvældende som april, men det gør ikke så meget, for – trods vejret – er jeg langt bagud med min læsning.

Bogliste: Nye mødre i dansk litteratur

27.04.2016 - 08:31 - Barbara Rugholm Hessellund

Glem alt om ovnbagte moderkager, speltboller, tumlastik, og slikpolitik. Mødrene i litteraturen  har andet at tumle med, og i disse romaner er der ikke megen morskab.