2 x vidunderlig af Isla Dewar

Oprettet: 25.10.2001 - 08:00

Bog: "2 × vidunderlig" af Isla Dewar

For ti år siden flyttede Roz til London fra mand og børn i Edinburgh.

Isla Dewar
2001

45-årige Roz bor og arbejder i London. Hun forlod for ti år siden sin mand Matthew og to børn Jamie og Zoe i Edinburgh. Roz' eneste kontakt til sit tidligere liv i Skotland er ex-svigermoderen Nan, som nu er død. Roz drager til Edinburgh for at deltage i begravelsen, og det er første gang hun genser familien siden skilsmissen. Matthew og Zoe opfører sig imidlertid så hadefuldt overfor Roz, at hun hurtigt vender tilbage til London.

Faktisk er beskrivelsen af "træmanden over alle træmænd" Matthew og "hystaden over alle hystader" Zoe så grotesk overdrevet, at man ikke kan lade være med at grine højt. Det er en galgenhumoristisk og varm underholdningsroman for kvinder i alle aldre om frihed til at udfolde sig, om ansvar og kærlighed. Det er ikke "stor" skelsættende litteratur men hurtig velskrevet underholdning til en kold regnvåd søndag eftermiddag.