1Q84 bog 3 Af Haruki Murakami

Oprettet: 18.03.2013 - 16:05

Bog: "1Q84 - bog 3" af Haruki Murakami

Tengo og Aomame befinder sig meget langt fra hinanden og er truet af kræfter, de ikke forstår omfanget af, og de er begge forfulgt af mennesker, de ikke kender.

Haruki Murakami
Mette Holm
Klim

1Q84 er en dybt original thriller og kærlighedshistorie på en gang. Først og fremmest har Murakami dog gjort noget så sjældent som et skabe sin helt egen genre.

Der bliver langt fra spundet en ende på alle handlingstråde i det sidste bind af Haruki Murakamis ambitiøse værk 1Q84. Alligevel er der tale om en stor læseoplevelse. Ligesom andre af Murakamis bøger er 1Q84 et godt eksempel på at en roman ikke behøver at give svar på alt, men sagtens alligevel kan være spændende og medrivende.

I bog 3 er de to hovedpersoner Tengo og Aomame begge på jagtet af sekten Sagigake som har sat en emsig (og yderst grim) privatdetektiv til at finde dem. Bog 3 er mindre actionpræget end bog 1 og 2. Men den er stadig yders medrivende og yderst anbefalingsværdig.

Tilføj kommentar

Deltag i debatten.

• Nikolaj

fre, 22/03/2013 - 12:15

Jeg synes ikke bog 2 og bog 3 forløser den spændning som bog 1 lægger op til. Det er en flad og utroværdig kærligsheds historie. Lidt surt da da Murakamis andre bøger er ret gode og har en del mere at byde på. "Formen er indholdet" i disse bøger og det er en skam, da det bliver kedeligt i længden.